Uusimmat kuvat

Uusimmat kirjoitukset

Satunnainen kuva

ONKO ELÄMÄÄ VAALIEN JÄLKEEN?

Maanantai 22.5.2017 klo 10:13 - Anssi Hälinen

Onko elämää vaalien jälkeen?

Edellä oleva kysymys tuli itselleni mieleen jo muutaman vaaleihin liittyvän tapahtuman jälkeen. Oli aika iso hyppy hypätä mukaan aktiiviseen puoluetoimintaan sekä aktiiviseen vaalikampanjointiin, passiivisen seuraajan roolista. Näin ensikertalaiselle tilanne oli kyllä haastava. Piti tehdä asioita, olla mukana ja ennen kaikkea muistaa se kaikki, mitä on tehtävä. Osittain tunsin itseni kyselyikäiseksi lapseksi, joka yrittää kysyä kiireisiltä aikuisilta apua ja saada vastauksia ihmeellisiin elämän asioihin. Vaikkakin prosessi oli ensikertalaiselle aluksi työläs, suosittelen jokaista jatkossa harkitsemaan ehdokkuutta. Minäkin lähdin mukaan, koska kunnalliset asiat koskevat meitä jokaista ja ovat osa meidän arkeamme. Niitä päätöksiä emme voi ulkoistaa kolmansille osapuolille.

Täytyy sanoa, että kyllä se kannatti. Panostus tuli annettua ja ONNEKSI, tuloskin oli sen mukainen. Tässäkin voidaan sanoa, että aktiivisuus sekä yrittäminen kannattaa. Positiivisesta tuloksesta (valtuutetuksi valittu) saan tietysti kiittää ennen kaikkea äänestäjiäni, jotka minuun luottavat sekä uskovat. Kiitos teille siitä!

Vaikka vaalit ovat ohi ja tulos oli itselleni mieleinen, ei voi sanoa työn ja aktiivisuuden mitenkään vähenevän. Nyt on aika astua niihin kuuluisiin ”vastuun saappaisiin” ja osoittaa olevansa äänestäjiensä arvoinen. En väitä olevani kaikkitietävä, mutta oppimisen jano on suuri sekä tietysti motivaationi. Tämä auttaa asioiden omaksumisessa.

Tuleva valtuusto joutuu todella kovan paikan eteen. Ehkä suurin syy tähän on kaupungin heikko taloustilanne. Olemme olleet kyllä tietoisia, mutta kyllä se silti aavistuksen yllätti, miten tiukoilla tulemme jatkossakin olemaan. Meidän on jatkuvasti tehtävä töitä sen eteen, että turvaamme vähintään tuleville sukupolville kaupungin, jonka menot ovat oikealla tasolla sen tuloihin nähden. Tällöin kaupunkia voidaan vieläkin enemmän ja helpommin kehittää, haluamaamme suuntaan. Yhdessätekeminen korostuu, myös yli puoluerajojen. Jokaisen tulee kantaa kortensa kekoon ja yrittää luoda ongelmien synnyttämisen sijaan, oikeanlaisia ratkaisuja.

Itse, uutena valtuutettuna, olen äärimmäisen innoissani tulevasta ja katson tulevaisuutta positiivisin mielin. Tehdään Lahdesta, meidän kotikaupungistamme, vieläkin parempi!

Keväisin terveisin,
Anssi Hälinen