Hannu Rahkonen

Kapteeni evp.
Kotipaikka: Lahti
Syntymävuosi: 1960
Motto: Yhteistyössä, yhdessä ja vastuullisesti.

Ryhtiä ja rohkeutta

Hannu Rahkonen, Janakkalassa syntynyt ja siellä lapsuus- ja nuoruusvuotensa viettänyt, muutti Hämeenlinnan, Turun ja Lammin kautta Lahteen. Sotilasura Puolustusvoimissa eri tehtävissä sisältäen kaksi kriisinhallintaoperaatiota; SFOR Bosniassa 1997 – 1998 ja ISAF Afganistanissa 2002 – 2003.

Kotona ovat vaimo Heli ja lapset Iida 10v sekä Eetu 8v.

Hannu lähti politiikkaan mukaan sitoutumattomana ehdokkaana vuoden 2012 kuntavaaleissa.

Hän on toiminut vuodesta 2013 alkaen valtuutettuna sekä Nastolan kunnan- ja sittemmin Lahden kaupunginhallituksen pöydissä. Hän toimii nyt Kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtajana sekä Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymän valtuuston puheenjohtajana.

– Haluan osallistua ja vaikuttaa. Elämässä tarvitaan yhteistyökykyä ja luottamusta, muiden kunnioittaminen ja arvostaminen ovat edellytyksiä menestykselliseen toimintaan. Päättäjien tulee perehtyä yksityiskohtiin ja muodostaa käsitys laajemmasta kokonaisuudesta. Toivon päättäjille rohkeutta tehdä joskus myös epätäydellisiä päätöksiä ja uskallusta lähteä liikkeelle kun kyseessä on laaja sekä moninainen asia.

– Luottamustehtävissä on toimittava ryhdikkäästi ja suoraselkäisesti, väärinkäytöksiä en voi hyväksyä. Kunnallisten luottamustehtävien lisäksi toimin Lahden Sotaveteraanipiirin piirisihteerinä ja osallistun hyväntekeväisyyteen Lions-toiminnassa.

Toimisto

Rautatienkatu 19,
Avoinna ma 10-18, ti-to 9-15, pe suljettu.

Sosiaalinen media